Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2008

Εκπαιδευτική τηλεόραση


Θυμάμαι σαν να’ ταν χτες, την εκπαιδευτική τηλεόραση με χαρά και νοσταλγία.

Και είμαι χαρούμενος που η εκπαιδευτική τηλεόραση έχει επανέλθει στις μέρες μας πιο επίκαιρη από ποτέ. Τα προγράμματα; Ποικίλα. O Θέμος, ο λαζόπουλος, η ελληνοφρένεια και ακολουθούν φανατικά διάφοροι περισσότερο-λιγότερο αντιγραφείς.

Απολαμβάνω όπως και οι περισσότεροι τα κλιπ-περιλήψεις από άλλες εκπομπές. Αποτελούν το συντομότερο τρόπο ενημέρωσης για την καθημερινότητα.

Από εκεί συνειδητοποιώ (για άλλη μία φορά) πράγματα, ενίοτε αστεία, ενίοτε θλιβερά και άλλοτε ψιλοτρομακτικά.

Όπως το ότι στη βουλή δεν ξέρουν να αγορεύουν, ότι κεκεδίζουν και στερούνται στοιχειωδών τεχνικών επικοινωνίας. Ξέρω πωλητές στις χαμηλότερες θέσεις πολυεθνικών εταιριών που τα καταφέρνουν απείρως καλύτερα.

Επίσης εκεί συνειδητοποιώ ότι οι πολιτικοί, για να κάνουν μία απλή δήλωση χρησιμοποιούν σκονάκια και ταλαιπωρούν τους ρεπόρτερ μέχρι να πετύχουν το σωστό το πλάνο! Δηλαδή επιστροφή στο γυμνάσιο!

Ότι τα ΜΜΕ (μέσα μαζικής εξημέρωσης) ανακυκλώνουν τα ίδια νέα και τα ίδια πρόσωπα τα οποία τα έχω σκυλοβαρεθεί. Μου θυμίζουν το βαρετό συνεργάτη στη δουλειά που βλέπω το αδιάφορο πρόσωπο του και ακούω τις χαζοπαρόλες του σε καθημερινή βάση!

Δεν παύω να εκπλήσσομαι από το ποσό των σκουπιδοεκπομπών που υπάρχουν εκεί έξω. Επίσης από το ποσοστό των εισαγομένων εκπομπών-σειρών-παιχνιδιών- γενικότερα consept που αντιγράφουμε από το εξωτερικό (καμία πρωτότυπη ιδέα ρε παιδιά;)

Και διασκεδάζω με την αγωνιώδη προσπάθεια να προβληθούν αδιάφορα happenings ως εθνικές επιτυχίες. Βλέπε Eurovision κτλ. Προτείνω σε όλους τη χρήση της τηλεόρασης ως εργαλείου. Υποχρεωτικό ζάπινγκ με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, και μετέπειτα ανασκόπηση σε μορφή εσωτερικού μονολόγου με βασικά ερωτήματα (ρητορικά):

1ον Τι; (όπως τι είδα τώρα-και συμπληρωματικά τι δεν είδα- δηλ. τι μπορεί να μου κρύβουν)

2ον Γιατί; (όπως γιατί συμβαίνει αυτό, ή εναλλακτικά γιατί μπήκαν στον κόπο γι’ αυτή την αηδία)

3ον Ποιος και πόσο; (όπως ποιος θα ωφεληθεί από αυτό και τι θα μασουλήσει)

4ον Πως; (Πως θα μπορούσα να το κάνω εγώ καλύτερα;)(λέμε τώρα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου